Cloudtelefonie IVR Systeem

Navigeer naar de BellQ Website en log in op het Cloudtelefonie.

Na het inloggen op het Cloudtelefonie met behulp van de door BellQ aangeleverde Username(Gebruikersnaam) en Password(Wachtwoord) volgt u onderstaande stappen om een Inbound Route/Inkomende route.

Met IVR(Interactive Voice Response) kunt u een automatische antwoordfunctie instellen om een oproep te beantwoorden en het antwoord op de oproep om te leiden naar de invoer van de beller. IVR-systemen worden vaak digitale receptionisten genoemd. IVR speelt het opgenomen bericht af aan de beller en vraagt hen om op verschillende knoppen op de telefoon te drukken, afhankelijk van de afdeling of persoon met wie ze willen praten. Het IVR-systeem stuurt het gesprek vervolgens dienovereenkomstig door. Met de BellQ Cloudtelefonie IVR kunt u elk nummer definiëren voor routeringsdoeleinden. U kunt bijvoorbeeld op “1” drukken om de beller door te sturen naar de verkoopringgroep. U kunt een bestemming definiëren om de oproep te beantwoorden als de IVR-time-out verloopt of als u geen geldige invoer ontvangt.

  1. Navigeer naar PBX > Incoming call > IVR
  2. Klik op General
  3. Description bewerken. (Hoofd IVR, inkomende oproep IVR enz.)
  4. Class of service is Extensions only
  5. Selecteer Welcome message in het vervolgkeuzemenu. (U kunt een opname uploaden in Settings > Voice Prompts > Recordings management.)
  6. Selecteer Instruction message in het vervolgkeuzemenu. (U kunt een opname uploaden in Settings > Voice Prompts > Recordings management.)
  7. Laat alle andere instellingen als “default” staan.
  8. Invalid Destination* is > [Terminate call] en [Hang up]
  9. Timeout Destination* is > [Terminate call] en [Hang up]
  1. Klik op het tabblad Entries naast het tabblad General.
  2. Klik op Add voor elk cijfer dat moet worden ingedrukt.
    Digit – is het nummer dat de klant indrukt.
    Module – is wachtrijen.
    Destination – is het wachtrijnummer dat u eerder hebt gemaakt.
    Enable – Yes
  3. Klik Opslaan.
  4. klick Reload knop.