Cloudtelefonie inkomende oproeproutes instellen

Navigeer naar de BellQ Website en log in op het Cloudtelefonie

Na het inloggen op het Cloudtelefonie met behulp van de door BellQ aangeleverde Username(Gebruikersnaam) en Password(Wachtwoord) volgt u onderstaande stappen om een Inbound Route/Inkomende route.

Inkomende routes zijn waar uw nummers in de PBX komen. Zodra het nummer de PBX raakt, moet u het vertellen waar u naartoe moet gaan, bijvoorbeeld: Extensie, IVR of wachtrij enz.

Het eerste wat we moeten doen is het Cloudtelefonie uw nummer laten herkennen.

  1.  Navigeer naar PBX > External > Inbound Routes
  2. Description bewerken. (Je kunt het alles noemen wat je wilt. Bijv. “Bart Ipad”, maak het beschrijvend)
  3. DID Pattern bewerken: stel dit in op het inkomende nummer dat u hebt en voeg ook een ! (uitroepteken) aan het einde 3112345678! zodat het systeem de oproep kan identificeren zodat het systeem de oproep kan identificeren.
  4. Selecteer Inbound Destination. Dit is waar uw oproep naartoe wordt gestuurd. Bijv. handset of menu. Als u naar een menu verzendt, moet het menu eerst worden gemaakt. Klik hier om een menu aan te maken.
  5. Als het een nieuwe inkomende bestemming/route is, klikt u op save(opslaan) en opnieuw laden.
  6. Klik Save
  7. Klikom te reloaden.
  8. Klik opom extensies te zien die u eerder hebt gemaakt.
  9. Nu worden inkomende oproepen naar de DID-geporteerde telefoonnummer naar de door u geselecteerde bestemming verzonden.